با موضوع «اندیشه سیاسی اسلام و مبانی انقلاب اسلامی» طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تفرش آغاز شد

پایگاه خبری تفرش:

طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تفرش با موضوع «اندیشه سیاسی اسلام و مبانی انقلاب اسلامی» روز یکشنبه با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی در محل میهمان‌سرای این دانشگاه آغاز شد.

خبرگزاری فارس: طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تفرش آغاز شد

به گزارش  از اراک امام جمعه شهرستان تفرش پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه این طرح گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز و بسیار تأثیرگذار امامان معصوم(ع) بحث سیاست مداری آنان است.

حجت‌الاسلام سید محمد مومنی با اشاره به اینکه سیاست‌مداری اهل بیت(ع) با سیاست‌مداری سیاست‌مداران متفاوت است، افزود: اصلاح امور موضوع مهم سیاست مداری امامان معصوم(ع) است.

وی ادامه داد: دشمن شناسی و حفظ امت اسلامی از خطرات و اداره کردن امت اسلامی در راستای مصالح کشور و هدایت جامعه به سمت پیشرفت و اعتلا از دیگر اصول مهم سیاست‌مداری امام معصوم(ع) و سیاست مداری مورد نظر دین مبین اسلام است.

امام جمعه تفرش افزود: هم اکنون نیز سیاست‌مداری ولایت فقیه استمرار همان سیاست‌مداری و ولایت اهل بیت(ع) است که بیش از  25 سال دشمن را در پشت مرزهای کشور زمین‌گیر کرده که این امر نشان از سیاست مداری قوی ولایت فقیه دارد.

حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه رمز و راز پیروزی انقلاب اسلامی خدمت به اسلام و مسلمین بوده است، تصریح کرد: مبنا دین و پیروزی انقلاب ما توجه به ذات احدیت و خدمت به اسلام و مسلمین بوده است که داعیه حضرت امام(ره) نیز بر همین امر استوار بوده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز در این نشست گفت: تفکر سیاسی شیعه در عصر غیبت بر مبنای دو جریان فکری طرفداران غیبت امام(عج) و حضور امامت استوار شده است.

عبدالوهاب فراتی افزود: از این رو این دو جریان فکری کل تاریخ شیعه را به هم پیوند و نزاع تاریخی شیعه نیز در قالب این دو جریان ترسیم شده است.

طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تفرش از امروز به مدت چهار روز با برنامه‌های آموزشی و فرهنگی از جمله کلاس‌های آموزشی، کارگاه سبک زندگی، نقد فیلم، تفرش گردی، ورزش و سخنرانی پیرامون اندیشه سیاسی اسلام و مبانی انقلاب اسلامی در محل میهمان‌سرای این دانشگاه برگزار می‌شود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 12:56 | نویسنده : میثم اله وردی |